Meeskond

Tere.
Oleme õed Õnnela Carolin ja Õnne-Elisabeth Maripu. Õpime Haljala Gümnaasiumis 5. (Õnnela) ja 6. (Õnne) klassis.

Õpilaskonkursi teemal „Maailmariik Eesti“ digiloovtööks valisime kirjatehnika äpi loomise MIT AppInventor Version 2 veebikeskkonnas, mis on tasuta ja android nuhvlitele (nutitelefon, tahvelarvuti).

Kirjatehnika on üks väljendusviis suhtlemiseks, mida võib ka tänapäeva digimaailmas tähtsaks ja vajalikuks pidada.

Me kõik oskame klaviatuuril tähti toksata aga mis juhtub siis, kui maailmas elekter kaob??? ja kirjatehnikat pole aastakümneid õpitud. Kas suhtlemine taanduks koopamaalingutena?

Me arvame, et kirjatehnika on see, mida peaks edaspidigi õppima ja kasutama. Eriti Eesti kirjastiil on põnev, kus riigis veel kirjutatakse niimoodi nagu seda suur kirjatäht A või G? Kindlasti tuleb meeles pidada, et see kirjutatav kiri oleks ka loetav.

Üha enam lastakse koolis kasutada oma nutiseadmeid. Seda enam oleks lihsam kasutada äppi, mis näitaks kuidas õigesti kirjutada eestikeelseid joonistähti, väike ja suur kirjatähti ning numbreid. See lihtsustaks õpetaja tööd ja jätaks talle rohkem aega tegeleda õpilastega, kellel on raskusi kirjutamisega (täpsemalt õige tähekujud ja kirjutamise suunad). Samuti oleme kindlad, et õpilastele teeks kirjatehnika äpp õppimise huvitavamaks ja lihtsamaks - nad saaksid seda kasutada igal vabal hetkel.
Me kasutame oma töö loomisel oma juhendaja Marise 2015. aasta kevadel kaitstud magistritööd
"Veebipõhine abimaterjal kirjatehnika oskuste toetamisel I kooliastmes", kus on uuritud täpsemalt Lääne-Virumaa kolme kooli klassiõpetajate soove kirjatehnika raames digitaalses maailmas.

Selle põhjal saame mõelda, kuidas kõige mugavamalt saaks äpi disainida. Samuti tuleb kasuks eelnevalt uurida ka valmisolevaid kirjutamise äppe, mis küll ei ole Eesti kirjastiiliga seotud.

Disainimiseks kasutame paberit ja pliiatsit. Pärast disainimist saaksime alustada äpi loomisega ja kui kõik õnnestub siis selle avalikustamisega.

Meil suuri teadmisi äpi loomisel ei ole, kuid nende kasutamisel oleme aktiivsed. 

Meie juhendajateks on Haljala Gümnaasiumi haridustehnoloog Maris Maripu ja infojuht Kaido Kukk. Nemad on meie suunajateks ja utsitajateks. Juhendaja Kaido on suurem aitaja äpi programeerimisel. Juhendaja Maris aitab ülejäänud teemaga, näiteks suunab blogima, aitas teha enda magistritööga klassiõpetajate uurigu ja annab nõu äpi disainimisel.

Ühesõnaga on meil plaanis, et teeme õdedena kõike koos, mille tulemusel on meil äpi programmeerimisel suur areng. Kui see äpp on edukas siis võib see olla alles ALGUS!

Maailmariik Eesti, kus kasutatakse kirjutamisel ladina tähestikku ja araabia numbreid. Eriti just tähtedel on teiste riikidest natukene erinevat kirjastiili ja kirjutamisesuund. Nutikad lapsed ja täiskasvanud veedavad oma vaba aega nutikalt ja arukalt!


*** Meie töö on valmis. Võime öelda, et koostöö sujus väga hästi. Koos blogisime, jäädvustasime, disainisime äppi, kirjutasime koodi jne. :)

Mida me õppisime?
Saime teada, et ....
  • ... millegi lihtsa tegemine ei olegi alati nii kerge. Tegemiseks on mitu erinevat võimalust ja õige tegutsemine tuleb valida.
  • ... kui midagi teha, siis paremini sujub töö kui kõik teavad, mida vaja teha...näiteks äpi loomiseks on ennem kavand paberile vaja kritseldada.
  • ... koodi kirjutamisel on nüüd rohkem kogemusi kui alguses.
  • ... midagi teistele tehes tuleb arvestada ka arvamusega.
  • ... QR-koodi genereerime on imelihtne.
  • ... oma loodud äppi hea kasutada :)
  • ...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar