„On I ja II klassis“
„On rakendatav. Saab kasutada kirjatehnika õppimisel.
Annab lastele vaheldust.“
„Jah. Eriti tuleb kasuks see, et video näitab täpselt
ära, kuidas tähte kirjutada.“
„Kirjatehnika äpp võib kasutada tunni huvitavamaks
muutmisel näiteks kordamise/ kinnistamise faasis (kuna koolis on tahvlitel
palju kasutajaid, siis ei ole selle programmi kasutamine kindlasti igapäevaselt
reaalselt teostatav).“
„On rakendatav. Lastele on vaja lihtsalt puutetundlike
pliiatseid. Näpuga ei tule nii ilusti välja.“
„Õppetöö mitmekesistamiseks on ikka rakendatav.“
„Kirjatehnika äpp on õppetöös rakendatav. Videod
toetavad tähekuju õppimist. Nutikas on äppi kasutada ka kirjatähtede kordamisel
(kirjutades enne tähe ja siis kontrolliks videod vaadata).“
Kas kirjatehnika äpp leiaks kasutust ka väljaspool õppetööd?
„Arvan et koolieelikute seas oleks see väga tõhus äpp.
Lasteaia vanem rühm“
„Kindlasti leiaks. Lapsevanemad küsisid kohe, et mis
äpiga on tegemist, et saaksid ka kodus harjutada. Ka lastele läks see väga
peale ja mõni ütles, et ta tahab seda kodus ka proovida.“
„Väljaspool õppetööd saab äppi kasutada tähtede
kordamiseks ja harjutamiseks.“
„Lapsed iseseisvalt arvatavasti seda äppi ei kasuta.
Võiks olla rohkem mängulisem.“
„Väljapool õppetööd võiks soovitada lastele, kellele
muidu kirjutamine eriti ei meeldi. Näiteks kodus tähekujude harjutamiseks.“
„Pigem võiks toetada kodust kirjatehnika harjutamist“
„Võib olla nendele õpilastele, kellel kirjatehnikaga
rohkem tegemist, saaksid ka kodus harjutada.“
Ettepanekud kirjatehnika äpile
„Kindlasti peaks õigete võtete õppimisel kasutama nn
netipliiatsit, kuna oluline on ka kirjutusvahendi õige hoid.“
„Kiri, millega tähte saab kirjutada, võiks olla
paksem. Pliiats võiks olla, siis lähedasem reaalsele kirjutamisele. Esileht
võiks olla värvilisem ja suurema kirjaga. Lapsed oleksid soovinud taustaks
lõbusat muusikat. Äpp võiks õpetada ka joonistama.“
„Õpilastele äpp meeldis. Nad leidsid, et numbreid on
lihtsam kirjutada, tähtede kirjutamisel hakkas käsi värelema. Ettepanekud -
pliiats, millega kirjutada võiks jämedam olla ning tähtede kirjutamisel peaks
olema kirjutatava tähe rida samal kõrgusel, mis ettenäidatud täht.“
„Ise joonistatava tähe joon võiks olla paksem.
Samasugune nagu näidisel. 2. Näidise ja ise kirjutatud tähe taustal olevad
jooned peaksid ühtima. Hetkel erinevad. 3. Ise kirjutatud tähte võiks programm
parandada. Või kui joonistatakse nägusid vms, siis võiks programm märku anda ebasobivast
kujundist. 4. Et äpp oleks mängulisem, võiks olla lapsel võimalus seal punkte
koguda või saada preemiat.“
„Paksem joon.“
„Arvan, et võiks tähe jooned ühtlustada. Videol ja
näidisel oleks täpsed ühed jooned , siis ei teki lapsel segadust kuhu joone vahele
ta kirjutama peaks.“
„Kirjatehnikat peaks harjutama nii, et seda saaks teha
pliiatsiga, siis jääb liigutus paremini käe sisse.“
Kirjavahetust
tehes selgus,et kõik osalejad Kiili Gümnaasiumis olid üsna üht meelt.
Arvati, et arenguruumi on veel. Neile meeldis juba see, et see on Eesti
oma.
Kiili Gümnaasiumi koduleht https://kiilikool.edupage.org ja facebook www.facebook.com/kiili.gymnasium
Kiili Gümnaasiumi koduleht https://kiilikool.edupage.org ja facebook www.facebook.com/kiili.gymnasium
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar